czwartek, 28 lutego 2013

Szukając słońca...

Czas tu trochę odkurzyć. ;))


Najpierw jeszcze zimowo, bo lekki mróz wciąż u nas nocami trzyma, a słońca jak na lekarstwo... Ostatni raz promyki słońca dłużej było widać na Dolnym Śląsku na początku stycznia. Słyszałam w radio, że to rekordowa zima w Polsce, jeśli chodzi o ilość dni bez słońca... Nie lubię tego! :((


Także coś z tematów sweterkowych:





Czyli otulaczyk na mój ulubiony (jak widać uszczerbiony nie raz) kubełek na kawę, o całkiem słusznej pojemności 0,5 litra. :)) Z rękawa nie noszonego już swetra. A z reszty sweterków z czeluści szafy powstało to oto:





Trzy poszewki na poduchy o rozmiarach 50 x 50 cm, z zapięciem na guziki z tyłu:




I co by ciepło przy tej kawce na kanapie było, do kompletu skarpetki, tym razem robione od palców rzędami skróconymi, przepis stąd: SKARPETKI OD PALCÓW:




Włóczka Drops Nepal, 65% wool, 35% alpaca, na każdą skarpetkę rozmiar 37 poszedł jeden motek, druty skarpetkowe KP nr 3.


No to teraz już troszkę bardziej lekko i kolorowo, jak na przedwiośnie przystało. Poszewka "prawie jak patchwork" ;))  z pasków kolorowej bawełny, z ozdobnym ściegiem między poszczególnymi elementami (to jedyny ścieg ozdobny w mojej maszynie, ale i tak fajnie, że jest!!) :))





Coś mnie ciągnie do maszyny ostatnio... :))


I jeszcze bardziej wiosennie, oto serwetki na drutach do wielkanocnych koszyczków, rozmiar od 30 do 40 cm, wzory z gazetek, które przysłała mi kochana GOSIA, a jeden od LACRIMY!! :))




Nie umiałam im zrobić dobrego zdjęcia, ale w rzeczywistości są tak delikatne i przezroczyste jak pajęczynki! Oto porównanie wcześniej przeze mnie robionej serwetki tym samym wzorem, a z innej, grubszej bawełny:




Do tych cienizn użyłam korodonka PERLE 8 i drutów nr 2,5. Cudownie się je robiło, naprawdę, spodobało mi się to! :))




Gorzej było z blokowaniem, muszę chyba kupić sobie matę specjalną z zaznaczonymi liniaturami, bo nie jest łatwe odwzorowanie idealnego koła.






A na warsztacie czeka już skończony obrus o wymiarach około 150 na 240 cm (ten z poprzedniego posta, co pytałam o jego opis), chyba będzie lekko za duży na mój stół, tak się rozpędziłam z tym naciąganiem! ;)))


Miłego i ciepłego weekendu wszystkim życzę! U kogo już widać pierwsze kwiatki nieśmiało wyglądające spod ziemi? :))


19 komentarzy:

  1. poduchy są genialne :D muszę przeszukać szafy przed następną zimą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko świetne, poduchy przytulaśne niezwykle, ale te misternie wydziergane serwetki PIĘKNE.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękności przygotowałaś. Ocieplacz na kubek rewelacja, i pomysł na "sweterkowe" poduchy super.
    Pozdrawiam ciepło
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakochałam się w takich poduchach już dawno, a teraz zobaczyłam je u ciebie. są boskie. Czemu ja nie mam takich swetrów??? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poduszki prześliczne! A serwetki... zazdroszczę zdolności :) Jestem zafascynowana cudami jakie tworzysz! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne poduszki i cudne, misterne serwetki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mistrzostwo świata!:)Wszystko piękne ale serwetki mnie po prostu zadziwiły, bo robię na drutach od lat ale tak nie umiem

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach jak ja poszukuje takiego cudo sweterka z warkoczami zeby go przerobic dla siebie. Szkoda ze czelusc mojej szafy takiego nie posiada. Super poduchy!!!!1 A serwety drutowe to juz mistrzostwo swiata!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne prace, zwłaszcza sweterkowe poduchy :) Chyba muszę zrobić porządki w mojej zimowej szafie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieplutkie biale poduchy sa swietne! I jak milo na takich polozyc glowe :)
    Kolorowa tak masz racje iscie wiosenna.
    Serwetami jestem poprostu zauroczona.
    usciski

    OdpowiedzUsuń
  11. Serwetki wyglądają jak mgiełka - cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sweterkowe poduchy baaardzo mi się podobają:-))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Brak słońca doskwiera już wszystkim, ale pocieszam się, że do wiosny bliżej niż dalej :)
    Super ocieplaczyk na kubeczek i poszewki na podusie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne poduchy i dobrze wykorzystane sweterki!

    OdpowiedzUsuń
  15. śliczne serwetki... mam w tym typie dwie sztuki

    OdpowiedzUsuń
  16. piękności!!! podusie najcudowniejsze. Super pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja pierwszy raz w życiu tak bardzo chcę już wiosny - właśnie z powodu braku słońca! Nawet mój mąż się dziwi, bo ja zimę w ogóle lubię. Ale w tym roku brak słońca bardzo się daje we znaki.

    Poduchy są genialne! Takie ze sweterków bardzo mi się podobają! Nie potrafię sama się za nie zabrać, więc tym milej mi się podziwia je u kogoś :D
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne te Twoje prace! Szkoda, że ja tak nie umiem:( pozdrawiam i zapraszam Iza

    OdpowiedzUsuń
  19. Super te poduchy:) i otulaczek śliczny:) i serwetki wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Prezentowane na stronie teksty oraz zdjęcia stanowią wyłączną własność autorki, a podlegając ochronie zgodnie z ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych nie mogą być kopiowane, powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie bez zgody właścicielki.