piątek, 15 listopada 2013

Kuchenne drobiazgi :))

Witajcie. Dziś trochę mniej świąteczna tematyka, trochę mniej czerwieni. Czyli jesienne prace kuchenne. ;))


Jeszcze na wiosnę, kiedy odnawiałam stół do kuchni, kupiłam trochę różnych "drewienek". Te z historią trochę postarzyłam ("hartowały się" na deszczu i w słońcu przez całe lato), potem wyszlifowałam, doszorowałam szarym mydłem i obecnie stoją sobie w kuchni takie "saute", jak na przykład stojak na większe deski i wieszaczek na mniejsze, wpisują się idealnie w klimat mojej kuchni:





Inne drobiazgi, ze sklejki, ozdobiłam metodą decoupage i również znalazły swoje miejsce w kuchni. Czyli chustecznik i dwie podstawki pod kubeczki z motywem błękitnej hortensji, mojej ulubionej!! :))





Koronkę w kolorze ecru robiłam już dawno temu, właśnie z przeznaczeniem na chustecznik, z kordonka Bravo szydełkiem 0,75:




Metodą decu powstało jeszcze pudełko całkiem sporych rozmiarów, które jednak ostatecznie nie zajęło swojego miejsca w kuchni, bo okazało się, że idealnie będzie mieścić moje przybory do haftowania. No i motyw zdobniczy też nie taki całkiem kuchenny. ;)) Ten papier ryżowy z nadrukowanymi starymi listami i kopertami dostałam na urodziny od córki, wie dziewczyna, co się mamie podoba!! :))






Szczegóły:





W środku już czekają różne kanwy, tamborki, pudełeczko pełne nawiniętych na bobinki mulinek, nożyczki i, jakże by inaczej, świąteczne wzory do haftowania! :))




Jeszcze tak myślę, że chyba dołożę z przodu do wieczka uchwyt dla wygodnego otwierania, został mi jeden taki jak do kuchennych mebli, ewentualnie mam jeszcze małą, czarną gałkę, więc coś tam dobiorę:




I na koniec, skoro to już taki "decoupage'owy" post, to pokażę jeszcze tacę, którą ozdobiłam latem mocno lawendowo, pasuje w sam raz na mój słoneczny taras, tym bardziej, że wokół coraz mocniej rozrasta się właśnie lawenda:






P.S. Ponieważ dostałam kilka pytań o kuchenny stół (a głównie o ten efekt widocznych słojów drewna) to podpowiem, że to zwykły, ikeowski Jokkmokk, wyszlifowany, nogi i boki pomalowane jednolicie na biało, a blat zaolejowany i pociągnięty lekko po wierzchu białą, akrylową farbą do drewna. Ten stół ma już dobrze ponad 10 lat i wciąż świetnie się trzyma!


Trochę inaczej mam zrobioną ławę w salonie, tutaj drewno najpierw wyszczotkowałam miedzianą szczotką, aby je pozbawić tych miękkich części, a potem zawoskowałam woskiem barwiącym na biało. Ciekawa jestem, który efekt podoba wam się bardziej? I czy w ogóle się wam taki styl podoba? ;)))


Tu zbliżenie blatu ławy:




Pozdrawiam wszystkich zaglądających i zapraszam jeszcze do postu poniżej na ŚWIĄTECZNE CANDY! U mnie w tej chwili "na tapecie" kolejne choinkowe ozdoby:




Miłego weekendu!! :))


Aha! Miałam jeszcze napisać, że trochę ostatnio poszalałam i pozapisywałam się na różne wasze candy-rozdawajki, które przed świętami straaaaaaaasznie kuszą tymi wszystkimi cudeńkami. ;))) Banerki są na dole bloga, bo tam można wstawiać duże i wyraźne obrazki, raz jeszcze pozdrawiam! :))

 

7 komentarzy:

  1. Widzę u Ciebie szaleństwo z decu:)
    Wszystko pięknie Ci wyszło.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na candy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę u Ciebie szaleństwo z decu:)
    Wszystko pięknie Ci wyszło.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na candy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie Twoje prace bardzo mi się podobają:) Lubię do Ciebie zaglądać:) Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to miło jest mieć chustecznik w ulubionym wzorku.
    Skrzynię przepięknie ozdobiłaś,ten papier cieszy oczy!A szyjątek niezmiennie zazdroszczę:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. ech a ja wzdycham do miksera;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam koroneczki... zwłaszcza te robione na szydełku

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te stojaczki:)
    Ława śliczna ale stół też super:) trudno wybrać co ładniejsze:) Myślę jednak, że taki stół łatwiej utrzymać w czystości niż ławę?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Prezentowane na stronie teksty oraz zdjęcia stanowią wyłączną własność autorki, a podlegając ochronie zgodnie z ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych nie mogą być kopiowane, powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie bez zgody właścicielki.